Hoe maak je een bewegende inventarislijst

Persoon die checklist of to do-lijst schrijft in notitieblok en plaknotities

Onthouden wat je bezit lijkt misschien gemakkelijk totdat je beweegt en je elk item dat je hebt moet onthouden. Ervoor zorgen dat u de verblijfplaats van uw waardevolle spullen weet, is cruciaal tijdens een verhuizing, zodat u kunt verifiëren dat al uw bezittingen de reis naar uw nieuwe huis hebben gemaakt. Het maken van een bewegende inventarislijst biedt een gespecificeerde record waarnaar u kunt verwijzen bij het uitpakken van uw dozen. Hoewel er professionele verhuisdiensten zijn die een inventaris van huishoudelijke artikelen voor u maken, is het beter voor u om de inhoud van uw huis zelf te documenteren.

Het maken van een checklist voor het inventariseren van een huis om te verhuizen kan net zo eenvoudig zijn als alles opschrijven in een notitieblok terwijl u van kamer naar kamer gaat. U kunt ook kiezen voor een meer hightech oplossing en alles in elke kamer fotograferen of filmen. Welke aanpak u ook kiest, laat niets achter op uw verpakkingsinventaris, zodat u een volledig record hebt om te controleren wanneer u zich in uw nieuwe huis vestigt.

Wat is een verhuisinventaris?

Een verhuisinventaris is een document dat alle opmerkelijke waardevolle spullen in uw huis, hun staat en hun geschatte waarde vermeldt. We weten dat dit vervelend klinkt, maar het kan u op de lange termijn redden wanneer u verhuist, uitpakt of zich aanmeldt voor een verzekering voor huiseigenaren of huurders.

Bij het samenstellen van uw inventaris van huishoudelijke artikelen, hoe meer details, hoe beter. Het voor de hand liggende startpunt is al uw meubels, gevolgd door elektronica, apparaten en andere items die een kamer accessoriseren (vloerkleden, lampen, prullaria, enzovoort).

Alle waardevolle spullen moeten ook worden opgenomen. Denk verder dan sieraden en verzamelobjecten (van honkbalkaarten tot porseleinen beeldjes tot munten, enz.), Kunstwerken en andere waardevolle items.

Noteer kleding, dvd/cd-collecties en andere diverse items. In wezen moet alles wat u zou moeten vervangen in geval van diefstal, brand, overstroming of een ander incident worden vermeld op uw verhuisinventarislijst.

Wanneer moet ik mijn inventaris van huishoudelijke artikelen maken?

Als u nog geen inventarislijst voor uw huis hebt, moet u er nu een maken. Je weet nooit wanneer je het nodig hebt, dus het is het beste om je voor te bereiden. Verhuizen is een handig moment om een inpakinventaris samen te stellen, omdat je al je spullen doorneemt.

Lees ook:   Hoe u uw kinderen veilig (en gezond) kunt houden op bewegende dag

Het maken van een huisinventaris zal enige tijd in beslag nemen, maar op de lange termijn zal het tijd zijn die goed wordt besteed.

U heeft een inventarislijst nodig voor:

  • Ontroerend: Of u nu een professionele verhuisdienst inhuurt of alles zelf verplaatst, zodra u begint met uitpakken, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat u alles meeneemt. Het is ook van vitaal belang om de staat van deze items op te sommen, vooral als u professionele verhuizers inhuurt. U moet bevestigen dat u al uw bezittingen hebt ontvangen en dat ze u heelhuids hebben ontvangen.
  • Indienen voor verzekering voor huiseigenaren: In het geval dat uw huis wordt beschadigd door brand, overstroming of een andere natuurramp, moet u een lijst met alle items die tijdens het incident zijn beschadigd of verloren zijn gegaan bij het indienen van een claim voor vervanging. U vermeldt ook de geschatte waarde van elk artikel, dus het toevoegen van prijzen aan uw woningvoorraad is essentieel.
  • Afsluiten huurdersverzekering: Als u in een huurwoning woont, heeft u een huurdersverzekering nodig om de kosten van het vervangen van uw bezittingen te dekken als diefstal of ramp toeslaat. De verzekeringsmaatschappij wil een inventarislijst om de geschatte kosten van het vervangen van die items te bepalen en dus het bedrag van uw verzekeringsdekking en premie.
  • Aangifte doen: Als er items uit uw huis worden gestolen, moet u de politie een volledige inventaris geven van alles wat er ontbreekt. Deze lijst helpt u ook te beslissen of u een verzekeringsclaim moet indienen.
  • Uw huis organiseren: Het is gemakkelijk om dingen te verzamelen, zozeer zelfs dat het gemakkelijk is om te vergeten wat je bezit. Het hebben van een inventaris van huishoudelijke artikelen kan u helpen uw bezittingen bij te houden, zodat u onnodige uitgaven kunt beperken en uw kostbare bezittingen gemakkelijk kunt vinden.

Hoe maak je een verhuisinventaris in 4 eenvoudige stappen:

Het samenstellen van een verpakkingsinventaris is een vrij eenvoudig proces.

Lees ook:   Selfservice verhuizen – meer controle en gemak

Stap 1: Structureer uw lijst.

Maak op een stuk papier of uw computer een lijst met drie kolommen. Vermeld de artikelnaam en het merk boven aan kolom één. Schrijf in kolom twee ‘voorwaarde’ en op kolom drie zet je ‘geschatte waarde’.

Volg deze structuur voor elke kamer.

Stap 2: Ga kamer voor kamer.

Begin met de eerste kamer in je huis en maak een lijst van alles wat erin zit. Sla niets over – onthoud: hoe meer details, hoe beter. Als je een boekenplank in de kamer hebt, vermeld dan alles op de plank tot het aantal boeken (met vermelding van waardevolle spullen of verzamelobjecten), ingelijste foto’s, prullaria, enzovoort. Noteer de staat en de geschatte waarde van elk item.

Stap 3: Wijs elk item toe aan een kamer.

Als u van plan bent om deze items in dezelfde kamer in het nieuwe huis te plaatsen, noteer dat dan bovenaan elke pagina van de verhuislijst items. Als u echter van plan bent items naar andere kamers te verplaatsen, noteer dan de nieuwe locatie naast het item.

Stap 4: Maak foto’s of neem video’s op (optioneel, maar sterk aanbevolen).

Om uw verpakkingsinventaris aan te vullen, maakt u foto’s of video’s van alle items in elke kamer. Als u foto’s maakt, drukt u deze af en voegt u ze toe aan de bijbehorende pagina van uw verhuisvoorraadlijst.

Als u besluit uw proces op te nemen, maakt u één video per kamer en wanneer u die video opslaat, noemt u deze naar de kamer die deze bevat. U moet een kopie van alle video’s op een flashstation plaatsen en deze veilig opslaan met uw checklist voor huisinventaris om te verhuizen.

4 apps voor woninginventaris die u kunnen helpen georganiseerd te blijven:

Als u niet de meest georganiseerde persoon bent, kunnen verschillende apps voor woninginventaris het maken van een verhuisvoorraadlijst een stuk eenvoudiger maken.

  1. Sorteren:

Met deze app kunt u alles in uw huis vermelden en aankoopdatum, garantie-informatie en serienummers opnemen. U kunt foto’s van elk item toevoegen en herinneringen instellen voor zaken als het verlopen van de garantie.

  1. Nest Egg – Inventaris:

Mijn spullen is een andere iOS-app waarmee je alles kamer voor kamer kunt weergeven of items op verzameling kunt ordenen. U kunt foto’s en productinformatie toevoegen door eenvoudig barcodes op verpakkingen te scannen.

  1. Mijn spullen:

Mijn spullen is een andere iOS-app waarmee je alles kamer voor kamer kunt weergeven, of je kunt items ordenen op verzameling. U kunt lijsten genereren en afdrukken op basis van ruimten, collecties en afzonderlijke items.

  1. Magic Home Inventaris:

Android-gebruikers kunnen met deze app het meeste uit hun bewegende inventarissen halen door lijsten te maken per kamer, containers, itemcategorieën of zelfs een sunburst-grafiek. U kunt foto’s toevoegen en eenvoudig items van de ene containerlijst naar de andere verplaatsen.

Lees ook:   Hoe een gemeenschap in uw nieuwe stad te vestigen

Waar het op neer komt

Terwijl u zich voorbereidt op een verhuizing, biedt het maken van een verhuisinventarislijst een snelle en eenvoudige manier om te controleren of al uw bezittingen met u mee verhuizen. Bovendien is het geweldig om bij de hand te hebben in het geval u een verzekeringsclaim voor huiseigenaren of huurders moet indienen. Zie een verpakkingsinventaris als een extra beveiligingslaag voor het beschermen van de dingen waar je van houdt.

Veelgestelde vragen

Hoe maak je een verhuisinventaris?

Maak een lijst van alle items in elke kamer van uw huis. Zorg ervoor dat u de waarde van elk item naast de naam vermeldt.

Wat moet er in een woninginventaris worden opgenomen?

Elk item in uw huis. Dit omvat grote items – zoals meubels, apparaten, sieraden en elektronica – en kleinere items – zoals kleding, linnengoed, boekenplankinhoud, kinderspeelgoed, enz.

Waar kom je spullen kwijt als je verhuist?

Het opruimen van items die je niet meer gebruikt of nodig hebt in je huis tijdens een verhuizing is een geweldige manier om rommel te verminderen. Neem contact op met organisaties zoals Goodwill, Het Leger des Heils, Habitat for Humanity en eventuele lokale organisaties om te zien welke donaties ze accepteren. Als je veel spullen hebt, halen veel van deze organisaties je donaties gratis op.