Je hebt waarschijnlijk veel advies gehoord over hoe je moet inpakken voordat je verhuist. Maar hoe zit het met advies over hoe uit te pakken na een verhuizing? Dit proces is net zo stressvol en, als het aantal mensen dat maanden na zijn intrek nog steeds uit dozen leeft, een testament is, net zo moeilijk om door te bladeren. Voordat u begint met uitpakken, moet u ervoor zorgen dat u wijzig uw adres met de USPS.
Met dat in gedachten hebben we wat advies voor u over hoe u kunt uitpakken na een verhuizing. Lees verder voor meer informatie over hoe u deze taak strategisch kunt aanpakken. Als u ons advies opvolgt, moet u op schema liggen om binnen twee weken na de intrekdag volledig gesetteld te zijn.
sl-f / Getty Afbeeldingen
Verdeel uw dozen strategisch
Intrekdagen zijn waanzinnig. U zult zich waarschijnlijk gehaast voelen om te proberen uw vrachtwagen of bestelwagen zo snel mogelijk leeg te maken. Het kan verleidelijk zijn om al je verhuisdozen gewoon op een stapel dicht bij de deur te gooien en ze later uit te zoeken. We raden dit echter ten zeerste af. In plaats daarvan raden we aan om de tijd te nemen om uw dozen vanaf het begin in de kamers te plaatsen waar ze thuishoren.
Dit is waar elk etiketteringssysteem dat u tijdens het inpakken voor de verhuizing hebt gemaakt, van pas zal komen. Idealiter wordt elke doos duidelijk gemarkeerd met de kamer waarin deze thuishoort. (Zo niet, dan moet het worden gemarkeerd met een soort uitleg van de inhoud.) Bespaar jezelf de moeite om alles twee keer te moeten sorteren en breng elke doos rechtstreeks vanuit de auto naar de juiste kamer. Op deze manier kan je uitpakken een georganiseerde start krijgen.
Sisoje / Getty Afbeeldingen
Maak eerst schoon
In vastgoedjargon moeten woningen “bezemschoon” zijn voordat een nieuwe koper of huurder intrekt. In wezen betekent deze zin vrij van zichtbaar vuil. Zoals echter elke persoon die onlangs een verhuizing heeft voltooid, weet, is er zelden tijd in het midden van dit alles om ervoor te zorgen dat uw hele huis een diepe schoonmaak heeft gekregen.
Met dat in gedachten, wil je zelf wat schoonmaken voordat je begint met uitpakken na een verhuizing. We raden u aan een selectie van schoonmaakbenodigdheden – dingen zoals papieren handdoeken, allesreinigers en een bezem – toegankelijk te houden terwijl u uw auto of vrachtwagen uitlaadt. Op die manier kan het een van de eerste dingen zijn die je uitpakt.
Explora_2005 / Getty Images
Kamers uitpakken op belangrijkheid
Wanneer het eindelijk tijd is om uit te pakken, wilt u dit op een ordelijke manier doen. We raden aan om kamer voor kamer uit te pakken, in volgorde van belangrijkheid. Dit betekent dat je de hele kamer in één keer moet uitpakken, in plaats van alleen de benodigdheden te pakken en de rest voor later te laten. Ja, het is vooraf een grotere taak, maar je hebt minder kans om dozen met niet-essentiële items te hebben liggen lang nadat je je hebt gevestigd.
In termen van de volgorde waarin je uitpakt, wil je eerst beginnen met je slaapkamers. Na de verhuizing ben je waarschijnlijk uitgeput en wil je vrij vroeg naar bed. Op deze manier staat je bed op je te wachten. Vervolgens moet u de keuken aanpakken, gevolgd door uw belangrijkste leefruimte.
Daarna kunt u doorgaan naar minder gebruikte ruimtes zoals uw eetkamer, logeerkamer en formele woonkamer. Last but not least kunt u eventuele aanvullende opslagruimten zoals een kelder of garage aanpakken.
Sisoje / Getty Afbeeldingen
Nogmaals opruimen
Bij het uitpakken is er één gouden regel om te volgen: alles heeft zijn plaats. Dit betekent dat voor elk item dat u uit de doos haalt, u een ruw idee moet hebben van waar u het in uw nieuwe huis wilt plaatsen. En je moet het onmiddellijk op zijn plaats zetten. Alle items waarover u niet zeker bent, moeten teruggaan in de doos.
Nadat je een tijdje in je huis bent geweest – laten we zeggen twee weken, voor de zekerheid – is het tijd om lang en hard te kijken naar items die je nog in dozen hebt. Vraag jezelf af: Heb je deze items echt nodig? Hebben ze echt een plek in je nieuwe huis? Heb je het gebruik ervan op een dagelijkse basis gemist?
Als het antwoord op de meeste van deze vragen nee is, denk er dan aan om de items te doneren of weg te gooien. Dit is het moment om nog verder op te ruimen. Het heeft geen zin om halflege verhuisdozen voor altijd te laten liggen. Het heeft ook geen zin om items op te slaan die u waarschijnlijk niet meer zult gebruiken. Je beste gok is om ze aan iemand te geven die ze kan gebruiken.
Heb je nog andere tips voor het uitpakken na een verhuizing?