Kalmeer je verhuisstress: vermijd deze vier verhuisrampen

De kans is groot dat je een hekel hebt aan verhuizen. Het is rommelig, ingewikkeld, vervelend en fysiek veeleisend. Je balanceert constant in een cocktail van stress, uitputting en verwarring. Je kunt er niet omheen – bewegen is een belemmering. En dat is als alles daadwerkelijk volgens plan verloopt.

Als er iets misgaat, kan het ernstig harig worden. Gebroken meubels, verloren erfstukken en schetsmatige verhuisbedrijven kunnen allemaal de opwinding van een nieuw huis veranderen in een vrachtwagenlading spijt. Verhuizen is een landmijn van potentiële problemen, en het is maar al te gemakkelijk om er een te stappen.

Dus hoe kun je de verhuisstress vermijden en direct genieten van je nieuwe kot? Houd de volgende mogelijke bewegende rampen in de gaten en lees deze handleiding om te leren hoe u ze kunt navigeren.

Mijn spullen zijn kapot gegaan of zijn zoekgeraakt

De meeste mensen zijn geconditioneerd om een beetje slijtage te verwachten tijdens een verhuizing. Het kan onvermijdelijk lijken dat er iets kapot gaat of vermist raakt – maar niet elke verhuizing hoeft te eindigen in hartzeer. Er is een verschil tussen een paar krassen op je favoriete bureau en een stapel dozen vol kapotte gerechten.

Verpak eerst alles in een geschikte doos met veel beschermende verpakking. Schud de doos voorzichtig nadat je hem hebt ingepakt. Als er lawaai of duidelijke beweging is, voeg dan meer noppenfolie of krantenpapier toe om je spullen te dempen.

Overweeg om juridische documenten, erfstukjuwelen en andere onvervangbare items bij u te houden terwijl u verhuist. Een tas, rugzak of plunjezak moet het lukken. Je zult meer gemoedsrust hebben als je weet dat de ring van oma, je paspoort en de babyfoto’s van je kind de hele weg naast je liggen.

Lees ook:   Maak een lijst met bewegende inventarissen om uw dozen bij te houden

Voor de verhuizing kunt u ook extra verzekeringsdekking afsluiten bij het verhuisbedrijf. Sommige huurders of huiseigenarenverzekeringen dekken u ook. Bel uw verzekeringsagent om het eigen risico te verifiëren en ervoor te zorgen dat alles wat u bezit wordt gedekt voor het geval er iets gebeurt. Dit geeft je gemoedsrust en helpt de verhuisstress te verlichten.

Ik kwam er aan, maar mijn spullen niet

Jessica Garbarino van Every Single Dollar huurde een bedrijf in om haar bezittingen van Minnesota naar Miami te verplaatsen. Omdat haar dozen en meubels niet een hele vrachtwagen vulden, moest ze een zogenaamde gedeeltelijke verhuizing doen. Dat is wanneer het verhuisbedrijf uw verhuizing coördineert met die van iemand anders, zodat ze niet met een grotendeels lege vrachtwagen door het land rijden.

Meestal geeft het bedrijf in die situaties een periode van twee weken waarin uw bezittingen aankomen. Tegen het einde van haar raam had Garbarino nog steeds geen datum voor levering gekregen.

“Meestal bellen ze een dag of twee van tevoren om de datum en tijd van hun aankomst te bevestigen”, zegt ze. “Toen ik het verhuisbedrijf belde, was ik geschokt toen ik erachter kwam dat mijn spullen nooit op de zending waren gekomen. Al mijn spullen waren nog in Minnesota.”

Gelukkig hebben ze het de volgende dag verzonden en haar een gedeeltelijke terugbetaling aangeboden. Als u een service van hetzelfde type gebruikt, wees dan niet bang om om de paar dagen te bellen om uw activa te controleren. Zorg er ook voor dat u het zich kunt veroorloven om zonder uw spullen te leven voor het volledige leveringsvenster – misschien langer. Je wilt niet vastzitten aan essentiële zaken zoals werkkleding, toiletartikelen en beddengoed.

Lees ook:   De beste dierentransportdiensten van 2023

Gebrek aan planning maakte het moeilijk

Eric Rosenberg van Personal Profitability huurde een groep verhuizers in om hem te helpen. Toen ze bij zijn appartement aankwamen, zeiden ze dat er geen ruimte was om de vrachtwagen in zijn straat te parkeren. Dus draaiden ze zich om en vertrokken.

“Het was een vreselijke stress om mee om te gaan,” zei hij.

Rosenberg had geen idee dat de truck niet zou passen, maar hij leerde om van tevoren naar die details te vragen. Als u binnen een kort tijdsbestek verhuist, kunt u het zich niet veroorloven om een halve dag te verspillen aan het wachten tot het bedrijf een parkeerplaats vindt die groot genoeg is.

“Wanneer u een verhuisbedrijf inhuurt, overloop dan elk detail, inclusief de totale geschatte kosten en de logistiek van de verhuizing aan beide kanten,” zegt hij.

Ik heb te veel betaald voor mijn verhuizing

Net als vliegtickets brengen verhuisbedrijven vaak meer in rekening naarmate je dichter bij de verhuisdag boekt. Ze weten dat mensen wanhopiger worden naarmate de datum nadert.

Om te voorkomen dat u meer betaalt dan nodig is, boekt u uw verhuizers zo snel mogelijk. Ontvang meerdere verhuisoffertes om prijzen van lokale en nationale services te vergelijken en informeer naar eventuele kortingen, zoals AAA, veteranenstatus en meer. Sommige hiervan zijn mogelijk alleen telefonisch beschikbaar, dus bel om te bevestigen.

Opmerking: Er zijn enkele onbetrouwbare verhuisbedrijven die er zijn. Houd deze veelvoorkomende verhuiszwendel in de gaten.

Een andere manier waarop mensen te veel betalen, is door een vrachtwagen te huren die veel groter is dan ze nodig hebben. Vraag een bedrijf om een vertegenwoordiger en cra cra te sturenft een nauwkeurige schatting van wat u nodig hebt – het is niet nodig om te betalen voor ruimte die u niet gebruikt.

Lees ook:   Hoe een draagbare bewegende container in te pakken

Je bewust zijn van – en actie ondernemen om te voorkomen – deze problemen zal niet al je bewegingsstress uitwissen. Maar het kan sommige problemen wegspoelen die je misschien niet had verwacht.