Bewegen en schudden: hoe angst tijdens een verhuizing te minimaliseren

Koppel is druk bezig met het inpakken van dozen om zich voor te bereiden op een verhuizing

Bewegen is een belangrijke levensgebeurtenis die stress en angst veroorzaakt, volgens de Mayo Clinic. Het beheersen van de stress van verhuizen omvat plannen, organiseren, gezond eten, sporten en om hulp vragen. Laten we het hebben over bewegende stress en hoe om te gaan met verhuisangst.

Waarom bewegen angst kan veroorzaken

De American Psychiatric Association (APA) voerde een peiling uit waaruit bleek dat Amerikanen zich zorgen maken over financiën, gezondheid en veiligheid. Verhuizen, op zichzelf al een topstressor, kan angst veroorzaken omdat het je financiën en veiligheid beïnvloedt.

  • Geld is een enorme factor bij verhuisstress. U moet een aanbetaling doen, of u nu naar een nieuw appartement of een nieuw huis verhuist. Bovendien kost het geld om je spullen fysiek te verplaatsen.
  • Het plannen van een verhuizing kan stressvol zijn. Je moet het vaak tussen het werken of naar school gaan door persen.
  • Je spullen inpakken en verplaatsen naar je nieuwe plek is een ander facet van verhuisstress. Je hebt geen toegang tot veel van je bezittingen totdat je bij je nieuwe huis bent en alles uitpakt.
  • Uw huisdieren moeten met u meebewegen, wat wat stress kan veroorzaken voor zowel u als uw harige gezin.
  • Het onbekende kan de ergste stressor zijn als het gaat om bewegingstangst. Je bent misschien niet bekend of weet niet wat je kunt verwachten met de nieuwe plek, stad of mensen.

Probeer deze stressbesparende stappen

Plan en prioriteer terwijl je het onverwachte verwacht

Je kunt niet elke wending voorzien, maar je kunt de bewegingsstress verminderen door vooruit te plannen voor wat je doet kunnen beheersen.

Uw adres wijzigen

Gebruik USPS® om uw e-mail te plannen om te beginnen met doorsturen naar uw nieuwe adres rond uw verhuisdatum. Eenmaal bijgewerkt, stuurt USPS automatisch e-mail door die naar uw oude woonadres is verzonden naar het nieuwe. Breng belangrijke partijen (bank, artsen, enz.) op de hoogte van uw nieuwe adres. Terwijl je bezig bent, bestel je een nieuw rijbewijs met je aangepaste adres bij de DMV. Veel staten vereisen binnen 30 dagen een bijgewerkte licentie.

Lees ook:   Kalmeer je verhuisstress: vermijd deze vier verhuisrampen

Uw agenda wissen

Stel jezelf niet op voor mislukking door onrealistische verwachtingen. Wis je agenda zoveel mogelijk rond je verhuisdatum. Probeer op zijn minst een dag of twee vrij van werk of andere afspraken aan te vragen, zodat je het proces niet belaboteert. Het zal ook helpen voorkomen dat je jezelf te dun spreidt.

Plan uw nutsovergang

Plan de afsluitdatum voor nutsvoorzieningen en water voor uw huidige huis en de startdatum voor uw nieuwe adres. De beste manier om verhuisstress te voorkomen? Zorg ervoor dat uw nutsvoorzieningen en water de dag worden geactiveerd voor uw aankomst, zodat u toegang heeft tot wat u nodig heeft-zonder vragen-op-intrekdag.

Begin het purgerproces

Zelfs als u van plan bent om verhuizers in te huren, is verhuizen het perfecte moment om onnodige bezittingen te elimineren. Heeft u werkelijk die “vintage” teddybeer nodig? We laten je dat beantwoorden. Het goede nieuws? Zuiveren kan extreem louterend zijn. Het is een verkwikkend precedent om te scheppen voor je nieuwe hoofdstuk en welzijn. Verdeel je zuivering in drie categorieën: afval, donaties en verkopen. Gooi weg, of recycle, wat je niet kunt verkopen of doneren.

Begin met het verzamelen van dozen

Voorbehoud bij het zuiveringsproces: vermijd het leegmaken van dozen! Dozen zijn een verhuiskosten die u kunt vermijden. Red alles wat je al hebt en vraag vrienden, familie en collega’s om vast te houden aan die van hen.  Je kunt gratis dozen krijgen bij slijterijen, boekhandels, op Craigslist en op Freecycle, in supermarkten en bij fastfoodrestaurants. Het enige wat je hoeft te doen is vragen. Terwijl dozen op de hersenen zijn, kan het leren van de beste tips voor het inpakken u helpen stressvolle verpakkingsfouten te vermijden.

Hulpmiddelen om je hersenen en lichaam te resetten en te laten rusten

Verhuizen kan het echt uit je halen. Soms crashen onze lichamen zodra ons hoofd het kussen raakt, maar andere keren racen onze geesten een miljoen mijl per minuut, denkend aan de volgende stap voor de verhuizing. Om beter te slapen, begin je met wat downtime zonder apparaten; probeer dertig minuten schermvrij vlak voor het slapengaan. Je kunt ook een melatoninesupplement of magnesiumsupplement proberen.

Lees ook:   De beste plastic verhuisdozen en bakken

Sommige ontspanningstechnieken kunnen ook helpen bij het recenteren van jezelf. Probeer een rustgevend bad te nemen met epsomzout; de Cleveland Clinic merkt op dat epsomzout je geest en lichaam kan helpen door je spieren te ontspannen, pijn te verlichten en stress te verlichten en je te helpen je kalm te voelen.

5 gratis wellness-apps

Kalm

Calm heeft geleide meditaties, verhalen verteld door beroemdheden, kalmerende muziek en de natuur sounds. Probeer het gratis. Toegang tot sommige functies kost $ 70 per jaar na een gratis proefperiode van twee weken.

Gelukkig

Speel games op Happify om angst en stress te verminderen terwijl je wat stressmanagement leert. Het is gratis, maar je kunt Happify Plus krijgen voor $ 14.95 per maand met kortingen op aankopen van één of twee jaar.

Headspace

Headspace helpt je te leren bemiddelen en heeft artikelen om je te leren over geestelijke gezondheid.  Ook zijn er inspirerende verhalen en minimeditaties. Krijg twee weken gratis en dan is het $ 69,99 per jaar, of krijg een week gratis en betaal dan $ 12,99 per maand.

Brain.fm

Deze app maakt gebruik van muziek om u te helpen ontspanning, focus of slaap te verbeteren. Brain.fm maakt gebruik van hun eigen gepatenteerde technologie. Luister vijf keer gratis. Daarna is het $ 6,99 per maand of $ 49,99 per jaar.

Inzicht Timer

Insight Timer beweert de nummer één app te zijn voor slaap, angst en stress. Er is een gratis bibliotheek met duizenden geleide meditaties. Het is volledig gratis, maar je kunt ervoor kiezen om nog meer toegang te krijgen met hun Member Plus met een gratis proefperiode van 30 dagen en $ 60 per jaar daarna.

Leun op uw ondersteuningssysteem

Zoals met elke stress, kan het bottelen je verslijten. Iemand in vertrouwen nemen als klankbord, of het nu voor advies is of gewoon om te ventileren over bewegende stress, kan je helpen om opgebouwde spanning los te laten. Als uw huishouden kinderen omvat, onthoud dan dat deze verhuizing ook voor hen een intimiderende tijd kan zijn, vooral als de verhuizing veranderingen in scholen en vrienden vereist. Zorg ervoor dat je de communicatielijnen open houdt tijdens de gedeelde verhuisuitdaging. Hoewel makkelijker gezegd dan gedaan, kanaliseer zoveel mogelijk optimisme en vermijd negatieve zelfpraat. Positief denken kan het stressniveau verlagen.

Lees ook:   Hoe te registreren om te stemmen na een verhuizing

Hoe neem je afscheid van je oude huis?

Afscheid nemen van het huis waar je vandaan verhuist, kan bijdragen aan je verhuisangst. Maar er zijn enkele manieren om afscheid te nemen van je oude huis om die mentale last te verlichten. Probeer eens een afscheidsfeest te organiseren om officieel afscheid te nemen (gratis inpakhulp, iemand?). Maak foto’s van je huis voor een fotoalbum of geef een kunstenaar de opdracht om je oude huis vast te leggen, zodat je een souvenir hebt om op te hangen in je nieuwe. Deel herinneringen met je vrienden en familie op je feest. Moedig uw kinderen aan om een dagboek bij te houden of te tekenen over deze overgang.

Neem iets mee om je te herinneren aan je favoriete deel van het leven daar: wat bladeren van je favoriete boom of het deurkozijn waar de hoogtemarkeringen van je kinderen zijn. Tot slot, laat een positieve noot achter die de nieuwe bewoners verwelkomt. Geef ze wat advies of tips die hen zullen helpen met hun eigen overgang.

Waar het op neer komt

Er zijn enkele dingen die u kunt doen om u voor te bereiden op uw verhuizing om de verhuisstress en angst te verminderen. Plan vooruit, organiseer en prioriteer uw verhuischecklist. Hier zijn enkele bronnen voor als het moeilijk voor je wordt en je veel bewegingsangst voelt:

  • Crisis tekstregel
  • PsychGuides Angst hotline

Disclaimer: Deze inhoud is niet bedoeld als vervanging voor professioneel medisch advies, diagnose of behandeling. Vraag altijd het advies van uw arts of andere gekwalificeerde zorgverleners met eventuele vragen die u heeft over een medische aandoening.