Maak bewegen en uitpakken leuk

fouten bij het verplaatsen van de dag

Uitpakken en plezier: als je ooit bent verhuisd, of het nu door de stad of door het hele land is, lijkt het idee van die twee woorden in dezelfde zin waarschijnlijk waanzin. Met een beetje planning vooraf en verbeeldingskracht kun je echter een van de grote stress van het leven veranderen in een plezierige ervaring.

Verdeel en heers

De eerste stap begint eigenlijk aan de verpakkingskant van de dingen. Geef elke kamer in het huis zijn eigen kleur en symbool – de keuken is een rode ster, het hoofdbad is een blauwe cirkel, de jongste kinderkamer is een gele driehoek, enzovoort. Markeer elk vak en item met het symbool van die kamer. U kunt rechtstreeks op vakken met vetgekleurde markeringen schrijven. Gebruik stroken tape voor meubels en andere items.

Wanneer u bij uw nieuwe huis aankomt, plakt u een kopie van elk symbool boven de bijbehorende deuren. De verhuisploeg kan de verhuiswagen snel uitpakken en gemakkelijk zien waar alles naartoe gaat.

Breng het in kaart

Professionele uitpakpers Mary Ann Brewer en Nancy Loyd, wiens in Washington D.C. gevestigde bedrijf Busy Buddies grote en kleine uitpaktaken aanpakt, zweren bij het idee van een plattegrond. “Het is de hoeksteen van je verhuizing,” zei Brewer. “Je betaalt deze verhuizers per uur en de plattegrond bespaart niet alleen tijd, maar ook geld.” De plattegrond hoeft geen kunstwerk te zijn, alleen een basisschets van elke kamer en waar het meubilair naartoe gaat.

Als je met kinderen verhuist, is een plattegrond een geweldige manier om ze erbij te betrekken. Laat ze beslissen waar ze hun bed willen hebben, waar ze het dressoir willen plaatsen. Je kunt later dingen veranderen, maar kinderen dit beetje controle geven op de verhuisdag kan een gelukkig verschil maken. Nogmaals, plak de plattegronden buiten elke kamer vast, zodat de verhuizers weten zonder te hoeven vragen (en vragen en vragen) waar ze het meubilair in elke kamer moeten plaatsen.

Lees ook:   Verhuisbedrijf Haarlem

De vakantiestrategie

Nog een Busy Buddies-truc: pak jezelf een tas in alsof je een week op vakantie gaat. Vul het met de kleding en toiletartikelen die je nodig hebt om de eerste week door te komen. Vergeet medicatie, een basis EHBO-kit, reservebrillen en contactlenzen en (als je met een baby verhuist) luiers en babyspullen niet. Zo kan iedereen de eerste dagen in het nieuwe huis doorbrengen zonder door dozen te snuffelen voor een paar aspirine of een schoon paar sokken.

Overlevende

Pak een basics box in voor elke kamer in huis. In plaats van al het beddengoed dat je bezit in één doos te stoppen, vul je een beddengoeddoos voor elke slaapkamer: lakens, kussens, dekbedden en, voor mensen in nood, speelgoed voor het slapengaan. Badkamers hebben toiletpapier, badhanddoeken en matten, een douchegordijn, zeep, vuilnisbak en – geloof me – een zuiger nodig. Laat de kinderen een doos vullen met de persoonlijke spullen die hun kamer als thuis laten voelen: posters, speelgoed, foto’s, boeken.

Keuken als Commandopost

Weet je hoe iedereen tijdens een feestje in de keuken belandt? Gebruik dit in uw voordeel en maak van de nieuwe keuken de gezellige nexus van uw evoluerende huis. Pak een doos met keuken basics in: een paar potten en pannen, borden en keukengerei, de koffiepot, een prullenbak en voeringen, schoonmaakmiddelen en, als je die veel gebruikt, je magnetron.

Als je de energie kunt oproepen om van een maaltijd je eerste nacht in huis te maken, heb je meer kracht. Zo niet, dan kan bellen voor take-out een gevoel van gelegenheid toevoegen. Een voorraad eenvoudige lekkernijen zoals magnetronpopcorn, slice-and-bake koekjes, voorgesneden wortel- en selderijstokjes en gearomatiseerd bruisend water zullen welkome beloningen zijn tijdens de uren van hard werken.