Dus je bent net verhuisd naar een nieuw huis – gefeliciteerd! De helft van de strijd is voorbij en op naar ronde twee. Zodra de verhuizers je spullen hebben uitgeladen en de dozen zijn geopend, is het tijd om uit te zoeken hoe je al die spullen precies moet uitpakken en organiseren! We weten dat dit een beetje een overweldigend proces kan zijn. Vergeet niet: Rome is niet in één dag gebouwd. Het sorteren van al uw bezittingen kost dagen, weken en vaak maanden om te bereiken. Wat betreft het organiseren van alles – nou ja, dat is een vervelend proces, op zich.
Om u te helpen prioriteiten te stellen en te organiseren na de verhuizing, hebben we een paar tips opgenomen om aan de slag te gaan tijdens de eerste week in uw nieuwe huis. Succes!
Pak eerst kinderkamer en kinderkamers uit
First things first: wanneer je je huis betrekt, moet je beslissen welke kamers je meteen wilt uitpakken. Als je kleine kinderen of een baby hebt, raad ik je ten zeerste aan om eerst de kinderkamer of kinderkamers uit te pakken. Verhuizen kan vooral verwarrend zijn voor kleine kinderen, daarom is het zo belangrijk om een gevoel van normaliteit te behouden op de verhuisdag. Door hun slaapkamers van tevoren in te richten, kunt u een veilige ruimte creëren die hen een gevoel van comfort geeft. Als je een pasgeborene hebt, raad ik aan om eerst de essentiële meubels van de kinderkamer op te zetten – zoals de commode, luiervulling en schommelstoel – om je gezond verstand tijdens de eerste paar weken te redden.
ZIE OOK: 7 tips voor het bewegen met een baby die je gezond verstand zal redden
Op de verhuisdag moeten de verhuizers alle bedden en wiegjes voor u opnieuw in elkaar zetten. Zodra deze zijn opgezet:
- Maak de bedden schoon met schone lakens en kussens.
- Zoek een aangewezen lade of mand voor luiers, babyspeelgoed en babybenodigdheden.
- Als je geen manden kunt vinden, gebruik dan de nu uitgepakte verhuisdozen om het speelgoed van je kinderen te organiseren totdat je ze hebt gevonden.
- Leg alle kinderkleding weg in aparte lades.
- Gebruik kasthangers
- Vergeet niet: al het leuke wanddecor en pluisjes kunnen wachten tot je wat langer gesetteld bent.
Kinderkamers en kinderdagverblijven zijn meestal de gemakkelijkste kamers om uit te pakken. Naast bedden, dressoirs en diverse soorten speelgoed, zal er niet zoveel anders zijn om meteen te organiseren.
Stuursnoeren en organiseer elektra
Als je niet snel op deze taak springt, kan je huis al snel één grote warboel worden. Een paar oplossingen voor al uw ongebruikte, verschillende snoeren:
- Om snoeren op te bergen, raad ik eerst aan om een lade of mand aan te wijzen voor alle snoeren die je momenteel niet gebruikt. Voordat je ze in een lade legt, moet je ze stevig inpakken, zodat ze niet in elkaar verstrikt raken.
- Als je veel verschillende snoeren hebt die allemaal op hetzelfde gebied zijn aangesloten, raad ik je aan een Cord Control Kit te kopen bij getorg.com. De kit wordt geleverd met een lange plastic buis, een Superflex genaamd, die verschillende snoeren op één plaats tegelijk kan vasthouden. De kit bevat ook essentiële kleurgecodeerde labels voor elk snoer.
- Om geld te besparen, Lifehacker stelt voor om je overgebleven papieren handdoekbuizen te pakken en koorden erin te steken. Je kunt ook metalen twist ties gebruiken om meerdere koorden bij elkaar te houden.
Maak een linnenkast
Serieus – als ik terug in de tijd zou kunnen gaan en mezelf één advies zou kunnen geven over uitpakken, zou het zijn om op dag één een kast (of een ander gebied) aan te wijzen voor al mijn badhanddoeken, strandlakens en slaapkamerlakens. Je zou verbaasd zijn hoe verloren deze raken in de shuffle van het inpakken van al het andere. Naast basiskleding, toiletartikelen en benodigdheden zijn lakens en handdoeken de belangrijkste (en vaak over het hoofd geziene) benodigdheden tijdens je eerste week in een nieuw huis. Je hebt ze nodig om te douchen en te slapen – dus laat de taak om deze items te organiseren niet onderaan je prioriteitenlijst vallen. Een paar tips:
- Overweeg om alle handdoeken en lakens te wassen voor een frisse start in het nieuwe huis. Vaak vergeten mensen dit te doen voor de verhuizing of worden de items gewoon muf van het zitten in een doos.
- Vouw badhanddoeken op en plaats ze in een kast. Als er geen extra kast beschikbaar is, raad ik aan om extra rekken of een vrijstaande badkameropbergkast te bestellen.
- Vermijd het mengen van strandlakens met badhanddoeken. Omdat deze meestal minder vaak worden gebruikt, stel ik voor om de strandlakens op de hoogste plank in de kast te plaatsen.
- Als er ruimte is, rol dan handdoeken om ruimte te besparen.
- Plaats toiletpapier en andere badproducten in een mand in de kast.
- Goede huishouding raadt aan om lakens in kussenslopen te vouwen en op te bergen. Dit zal helpen om je verschillende set te behoudens van lakens voor verschillende bedden gescheiden en georganiseerd.
Keuken
Zonder twijfel moet de keuken een van de eerste kamers zijn die je uitpakt wanneer je naar een nieuw huis verhuist. Tenzij je een kinderkamer of kinderkamer hebt om te organiseren, moet deze kamer je topprioriteit zijn. Een paar aanbevelingen voor het uitpakken en organiseren van uw keukenruimte:
- Zorg ervoor dat je eerst de meest essentiële keukenartikelen uitpakt, zoals bestek, theedoeken en ovenwanten.
- Gebruik je gezonde verstand bij het organiseren van je keukengerei. Essentiële items (zoals de hierboven genoemde) moeten bijvoorbeeld in gemakkelijk toegankelijke laden worden geplaatst. Kookgerei dat je vaak gebruikt, zoals potten en pannen, moet in kasten naast de oven worden geplaatst. Zorg er bij het uitpakken van servies voor dat je de items die je vaker zult gebruiken, zoals koffiemokken, borden of ontbijtgranenkommen, op lagere planken plaatst, zodat je ze gemakkelijker kunt bereiken.
- Om ruimte te besparen, plaats je platte pannen (zoals bakplaten) in de lade onder het fornuis, als je er een hebt.
- Alle afwaszeep, sponzen en universele reinigingsspray kunnen onder de gootsteen worden geplaatst. Als je schoonmaakmiddelen hebt die mogelijk giftig zijn voor huisdieren of kinderen, raad ik je aan deze op een hogere plank in je voorraadkast te plaatsen in plaats van onder de gootsteen.
Focus op de ingang
De ingang is het eerste en laatste wat mensen zien als ze je huis bezoeken. En, nog belangrijker, het is het gebied van je huis waar je veel tijd doorbrengt – meestal, zonder het zelfs maar te beseffen. Als je de eerste week niet werkt om deze ruimte te organiseren, kan je entree veranderen in een chaotische stapel schoenen, hoeden en jassen. Een paar tips:
- Haken, haken en nog eens haken. Deze handige tools zijn een totale god-gezonden als het gaat om je ingang. Ze zijn geweldig om sleutels, hoeden, hondenriemen en jassen allemaal georganiseerd en van de vloer te houden. Ik raad aan om zo snel mogelijk kapstokken te installeren.
- Leg een klein mandje voor je post bij de deur. Om te voorkomen dat je al je post op de grond laat vallen of het door het huis verplaatst, stel ik voor om een mand of kleine doos voor je enveloppen te vinden.
- Houd die schoenen van je entreevloer door een middelgrote mand of laagbouw cubby bij de deur te plaatsen. Deze opties bieden een supereenvoudige manier voor leden van het huishouden om hun schoenen op één plek te laten vallen, in plaats van overal in huis. Voeg tijdens de wintermaanden ook een laarsbak of droogmat toe aan de ingang. Dit helpt niet alleen om je laarzen te laten drogen voordat je ze weer aantrekt, het zal je ook helpen om sneeuw en modder in je nieuwe huis te voorkomen.
- Voeg een paraplustandaard toe in de hoek en je bent klaar om te gaan!